فهرست ناوبری برگه ها

اخبار و قوانین نظام وظیفه و خدمت سربازی

مدارک مورد نیاز برای تعویض کارت‌های معافیت قدیمی با هوشمند

sarbaz1 مدارک مورد نیاز برای تعویض کارت‌های معافیت قدیمی با هوشمند

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی ناجا در فاز نخست اجرای طرح تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند، دارندگان کارت‌های معافیت کاغذی که پس از سال ۶۰ نسبت به دریافت کارت خود اقدام کرده‌اند باید اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی، سه قطعه عکس ۳*۴ سیاه و سفید با زمینه سفید، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی خود به همراه اصل کارت معافیت را به همراه داشته باشند.

بنابر اعلام دفاتر پلیس +۱۰ متقاضیان ‌باید فیش بانکی ۸۲ هزار ریالی بنام شرکت پژوهش و توسعه ناجی را به منظور صدور کارت هوشمند به شماره حساب ۰۱۰۶۳۷۴۴۷۹۰۰۳ نزد بانک ملی ایران شعبه سعادت آباد واریز کنند از سوی دیگر دفاتر پلیس + ۱۰ مبلغ ۶۰ هزار ریال نیز به عنوان کارمزد به صورت نقدی از متقاضیان دریافت می‌کنند.

افرادی که حدفاصل سال‌های ۸۸ تا ۸۹ و نیز ۸۰ تا ۸۷ کارت معافیت خود را دریافت کرده‌اند طبق جدول زمان‌بندی باید از ۱۰ دی تا ۱۰ بهمن‌ و ۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

همچنین افرادی که در سال‌های ۷۰ تا ۷۹ و ۶۰ تا ۶۹ کارت معافیت به آنان تعلق گرفته باید از تاریخ ۱۰ اسفند تا ۱۰ فروردین ۹۱ و نیز از ۱۰ فروردین ۹۱ تا ۱۰ اردیبهشت۹۱ نسبت به تعویض کارت خود اقدام کنند.

آن دسته از افرادی که به هر دلیلی در زمان تعیین شده نتوانسته‌اند نسبت به تعویض کارت معافیت از خدمت خود با کارت هوشمند اقدام کنند تا اطلاع ثانوی می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

۵ دیدگاه

  1. ازینکه به این مسائل حیاتی میپردازید ممنونم.
    سال نو بر شما مبارک باد.

  2. ۱۰ دی تا ۱۰ اسفند چه سالی؟

  3. با عرض سلام اینجانب محمد علی مسلمانی فرزند. عابدین دارای ش ش. XXXX کارت ملی XXXXX
    امروز ۶اسفند به بنده اس مس دادید بابت تعویض کارت پایان خدمت اما اس مس کامل نیامده است
    اینجانب برج۹آذر ۹۱ درخواست تعویض کارت پایان خدمت هوشمند دادم اما تا به حال خبری نشده است خواهشا رسیدگی کنید
    وتشکر از رسیدگی قبلی
    یاعلی

  4. هدف از تعویض کارتهای قدیم به هوشمند چیست

    • سردار کمالی:در چند سال گذشته به دلیل تعدد و تنوع کارتهای پایان خدمت که نهادهای نظامی مختلف (ارتش، سپاه و نیروی انتظامی) صادر می کردند به صورت دستی بود و امکان جعل در آنها وجود داشت. ضمن اینکه جعل هم اتفاق افتاده بود. مشکل دیگر این بود که کارت ها قابل شناسایی نبود. درواقع در سیستم الکترونیکی این کارتها قابل استفاده نیستند.
      تعویض و هوشمند شدن کارتها چه سودی برای مردم دارد؟
      الان سیستم مکانیزه شده و خدمات الکترونیکی به مردم داده می شود. پس از تعویض کارت ها، در جاهایی که خدمات به مردم می دهند مثل استخدام، گرفتن و تمدید گذرنامه، گرفتن و تمدید گواهینامه، گرفتن وام و … نیازی به ارائه کارت پایان خدمت نیست؛ سیستم اعلام می کند که طرف کارت پایان خدمت یا معافیت دارد و نیاز به استعلام و نامه آوردن نیست.

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>